[O2] Brzęczenie po uruchomienu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mars77
    Classic
    • 2013
    • 13

    [O2] Brzęczenie po uruchomienu silnika

    elpolacco, antene mam obecnie sirio 140cm titanium (brak zdjęć) wcześniej była omega ale po tuningu radia zmieniłem na dluższą bo omega za mało ponad dach wystawała i za słabe zasięgi do przodu były.
    Uchwyt to ręczna robota , na stałe pod odbój klapy, zdjęcia na stronie 1.
  • Woocash78
    Drive
    • 2012
    • 41

    #2
    [O2] Brzęczenie po uruchomienu silnika

    Witam. Gdy uruchamiam zimny silnik to z przodu jakby spod silnika dobiega metaliczny odgłos brzeczenia. Trwa to ok 10 sekund po czym przestaje. Jest tak od nowości ale wcześniej tłumaczyłem to sobie niskimi temperaturami. Jest to słyszalne tylko przy otwartych drzwiach ale bardzo wyraźnie, coś jakby rura dotykała blachy. Może to jakiś łącznik z plecionki ale nie mam pojęcia. Nie wiem czy ten typ tak ma. W sumie dałoby się przeżyć ale zapytam, może ktoś z Was już się z tym spotkał. Z góry dziękuję za pomoc.
    1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

    Komentarz

    • mrqtm
      Rider
      • 2011
      • 253

      #3
      może filtr węglowy??
      Była Octavia Tour +
      jest O2 Tour , Bosso Burdello

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        Woocash78, też tak mam, coś tam sobie rezonansuje albo po prostu brzęczy. Nawet zostawiłem autko w ASO na sprawdzenie, potwierdzili że coś brzęczy ale też stwierdzili że ten typ tak ma.

        Z własnych dywagacji podejrzewam iż chodzi o ten proces:
        Podwójny wtrysk podczas rozruchu zimnego silnika
        Podwójny wtrysk jest specjalnym trybem pracy stosowanym w celu szybszego rozgrzania katalizatora.
        W tym celu zostaje wtryśnięta dawka częściowa w suwie ssania przy ok. 300° przed GZP. Paliwo
        rozdrabnia się homogenicznie dzięki długiemu czasowi do wystąpienia zapłonu. W fazie sprężania
        przy ok. 60° przed GZP następuje drugi wtrysk paliwa.
        Na skutek tworzenia w tak prawidłowy sposób bogatej mieszanki w obszarze świecy zapłonowej
        może dochodzić do bardzo opóżnionych kątów wyprzedzenia zapłonu przy jednocześnie stabilnej
        pracy silnika.
        Oba te wtryski wykazuje sonda lambda 1. Ponieważ zawory wydechowe już są otwarte, temperatura
        spalin wzrasta bardzo szybko. W rezultacie katalizator po krótkim czasie (30 do 40 sekund)
        doprowadzany jest do temperatury roboczej (350°C).


        i do tego jeżeli występują delikatne drgania budy

        Drgania pochodzą od pompy powietrza dodatkowego kierowanego do kata żeby spalić bogatą mieszankę przy rozruchu zimnego silnika, Chodzi o to żeby z CO zrobić CO2. nie przejmujcie sę tym hałasem. to dla zdrowia !
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        Pracuję...